(15 sept 2011) Vår dag - från middagslek till eftermiddagspromenad

Jag hämtade först Tova och sedan Johan och vi körde ut mot Elghult. Jag hade ju frågat mamma om vi fick komma "imorgon kring klockan ett eller så?" Och igår, efter bokläsarträffen i Anderstorps missionskyrka, sa mamma att det gick bra. Tio över ett överraskade vi mamma i hallen. "Kommer ni?!". Nåja, det gick ju bra trots allt. Blev middag och mycket prat och när Isabelle till sist kom med Cello blev det också mycket lek, titta själv! :)



Det var mest sol och uppehåll... fram till att vi bestämde oss för att gå ut :(
Johan fick låna mammas röda jacka. Jag fick låna Isabelles lika röda jacka. Så promenaden blev ju faktiskt bra ändå. Vi gick mot sjön (nästan ända fram) till dess det kändes som att vi typ simmade... i alla fall ett ordentligt fotbad. Då vände vi. Och solen kom fram.



Ganska blöta, framför allt om tår och tassar, åkte vi hemåt. Jag släppte av Johan och när jag kom hem till mitt satt jag en stund för att vänta ut de största regndropparna...

Då satt vi och hade det så här mysigt :)
innan vi gick ut... Och Melva tål Tova ganska bra, så länge det inte blir för vilt och galet. Och Tova är ju ofta både ganska vild och galen... Här ser man att de trots allt kan samsas om samma säte en stund utan större tjafs. Tack för det!


Nu är Tova lämnad, Melva ligger under täcket och Noa på täcket. Själv ligger jag och tänker lite på morgondagen. Då får jag pojksällskap ett par timmar: Åbergpojkarna på återbesök :) Denna gång så kort att vi nog nöjer oss med kattlek, lite fika och kanske ett avsnitt av julkalendern 2008.
...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0