Cello hälsar (med hjälp av pappa) (18 mars 2011)



Cello och pappa på väg ut. Bitvis, berättade pappa när de kommit in igen, så bar han Cello. Cello är ju både glad i snö (rullar sig och får "snöbollar till och med på ryggen", pekade pappa) och blir trött av allt klättrande i och kånkande på snöbollar överallt.


Vi hade en fin dag därute på landet, trots vädret - vi höll oss inne. Åt middag, eldade och tittade på tv. Vi tänkte lite extra på dig (vem hejar Lovisa på ikväll?) och mamma hejade, så klart, på Tina och Tobbe. (Själv saknade jag väl mest Figge) Så tråkigt att T&T åkte ut, men egentligen var ju ingen dunderdålig och ovärdig finalist...

Efter middagen tog pappa en tupplur i den nya höga sängen. Cello låg på golvet (klarar han ens av att komma upp i sängen alldeles på egen hand?) Så tittade jag in en stund senare...

 Cello hade hoppat upp och lagt sig hos pappa. Tydligen utan att väcka honom, för ingenting, nej inte ens armen, låg på annat sätt än sist jag kikade in... :)



Nu ska jag bädda ner mig och imorgon tar jag med mig Johan ut till Snögården för spelkväll :) Har du några planer på spelkväll hemma hos dig eller så? Det är ju en trevlig syssla när det fortfarande är ganska grått och trist... Å andra sidan verkar ju du ha fullt upp med annat spel; innebandy! Kul att det går bra och är roligt :) Imorgon kanske du behöver vila ut ordentligt..? Fast det finns kanske 1835-planer, bokad bowlingbana eller annat kul på lördagsschemat. Och finns det inte det, blir det väl en utmärkt bra plugglördag... med Mikaela, om jag får gissa :)

Jo, före det blir spelkväll ska jag faktiskt till kyrkan och Emelie ska också följa med.


Hoppas att du sover riktigt gott och att du får en fin lördag! Kraaaam :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0