Hemma igen (10 mars 2011)

Du kommer kanske ihåg att Johan och jag skulle ta en Berntsfika igår? Den blir imorgon istället :)
Men jag satt inte hemma och ugglade för det. Gick till Järnbäraren för att tacka ja till en av Läroverksgatans ettor. Lite omvägar och telefonsamtal och inte minst snökaos gjorde att ja-tackandet får bli imorgon istället. Utmärkt bra. På väg till Bernts och fika med Johan stannar jag ju bara till där på kontoret (som ligger typ mitt emot restaurang "Vita huset" aka hotellet som aldrig blir hotell). Så om tre månader går nästa flyttlass. Hm. Man får ju verkligen hoppas att du inte behöver flytta än på ett tag, typ två tre år eller så. Vi äskar nog lite flyttlådepaus över längre tidsperiod än några ynka månader :)

För lite drygt en timma sedan kom jag hem efter några timmar av Alphakurs. Emelie och jag blev sittande en stund också efter att alla andra gått. "Du kan väl släcka när ni går" sa pastor Arne och gick hem. Ganska skönt ju, att få sitta kvar... inga "nu ska vi stänga här, ni måste gå".
Till Alpha kom jag några minuter sent (mammaprat och snöslask begränsar ju framfarten lite) och Emelie kom så sent att hon nästan missade all god mat..! Olika mumsgoda pajer :)
Ja, och före Alpha hände tex. det här:



Notera mitt knasiga avslut med ett "sopranljust hej". Hur gick det där till?! :)
Jag vill också påpeka, förtydliga och lova att även om det kanske ser ut som att jag tittar, eller i alla fall sneglar, på vad jag filmar (jag tycker själv att det ser så ut!) tittar jag faktiskt inte alls på vad som fastnar.
Jag tittar ju på vägen, jag! (därav ofta två tre tagningar av egentligen samma lilla händelse)



Hemma på gården hände ungefär det här:

Och ja, pappa bär en höbal på huvudet, trots att han inte skulle bära något alls. Jag stoppade honom så fort jag slutat filma :)


Så, vad har du gjort idag? (som redan hunnit bli igår)
Några tentor på gång?
Bestämt något om lördagen?

Nu ska jag bädda ner mig. Hoppas att du sover gott!
Kram/B



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0