Johan gissar (11 mars 2011)

Hej!
Nu har jag fikat, tre koppar kaffe och en kycklingmacka. Gott :) Och du ska kanske alltså äta gratis buffé? Låter ju gott... hinner du inte både ock? Lite innebandy, lite mat... Fast man vill kanske inte slänga i sig mat på tid, trött efter träning och blöt efter dusch. Och kanske är 17.00 buffé-ätar-starttiden för alla hungriga. Vilket är bufféfolket? Är de sköna typer och är det en engångsgrej så är det väl inte fel att lägga klubban på hyllan för en halv vecka?
(pratade just med mamma, som hälsar att "innebandyn är väl bättre?" Vi tror att den där buffén kan vara en "18 35"-grej. Har vi rätt?) :)


Håhåjaja, det låter som att du har att göra... Epidemier och parasiter låter i alla fall som något som kan vara riktigt intressant att läsa om. Är det det tycker du? :) Heja dej!

Nå. Har du plockat undan och diskat nu, så att du kan njuta av bandy- eller buffékvällen? Inte roligt att komma hem till stök ju. På tal om det, nu ska jag och dammsugaren ta en svängom. Imorgon lär jag ju varken orka eller hinna att städa (inför MF-gästerna) Och på tal om det... Hoppas att ni får en riktigt festlig festivalfinalstund i kyrkan! Se nu till att ingen hejar på i alla fall Saade, Sara Varga, Playtones eller Bengtzing! :)

Läroverksgatan 59 B bodde jag på för alldeles snart fem år sedan. Om några månader (1 juni eller 1 juli, beroende på hur det nu utvecklar sig) flyttar jag till Läroverksgatan 59 A. Precis likadan lägenhet, bara spegelvänd och med några fler steg till Ermioni :) På torsdag skriver vi kontrakt, så ja, jag kommer att få lägenheten. Och "gubbabilen" kommer jag förhoppningsvis att ha ungefär så ofta som den senaste tiden. Du tar ju den i sommar... men kanske får jag, om jag ber snällt, låna den någon av dina lediga dagar ändå :) För visst, det blir svårt att klara sig utan bil (jag flyttade ju hit för på grund av avståndsproblematiken) och ja, helt avgörande för att flytta var att mamma och pappa sa att jag får fortsätta låna bil då och då. Så tack till dem! :)
På väg till Bernts ploppade jag alltså glatt in på Järnbärarens kontor sa "ja tack till flytt" och fortsatte till Bernts där Johan sa "grattis" :) Sedan hade vi en god stund där på Bernts. Imorgon flyger han till Irland och blir där i närapå en vecka.



Johan undrade när jag fyller år och ville minnas att han brukar ha svårt att just minnas vilken dag det är. "Gissa" sa jag och det gjorde han... och så hälsade han till dig också :) Sen gick vi hem i snöblasket.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0