Men en enkel tulipan (6 mars 2011)


Det blev torftig sång och pannacotta till bristningsgränsen. Men ändå försökte vi (pappa lyckades nästan) klämma i oss tårta på sedvanligt la familia-vis.



Mitt emellan pannacotta och tårtan så spelade vi "På spåret" där, inte helt oväntat, pappa och Johan briljerade. Men även om frågorna var allt annat än busenkla, så var det ju inte tråkigt för det.




Fia med knuff! Äntligen fick jag fylla på med lite sällskapsspelmys...



Jag tjatade kanske lite... men du vann ju, så nu klagar du väl inte? :) Mamma förklarade reglerna, Johan blev antastad av Linus och Loui. Du satt, du slog tärning, gick eller nästan sprang, knuffade, vann och somnade... Men innan du somnade hoppas jag att du tänkte "det var en bra födelsedag!" :)
Grattis och hurra!

Johan och jag kom hem alldeles innan klockan tre. Det blev med andra ord inte så mycket sömn, men jag kom faktiskt ändå iväg till kyrkan idag. Och nu ska jag se om jag kan orka med lite städning också. Ja, se vilken helg! Och vilken vecka! Så gott att få ha sin lilla lillasyster lite nära ibland. Och sex veckor går ju faktiskt ganska så fort...

Många kramar till tjugoettåringen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0