Malmös melodifestival



Efter kort men vansinnigt blåsig promenad kom vi fram till Malmö Arena.




 

Lovisa och jag passade på att föreviga godisfångst, idolkort med allas stora favorit och oss själva innan vi gick ut. Och för en stund, när vi tågade ut tripp trapp trull, tappade vi bort mamma. Jag hittade henne med Sara Varga och Snygg-Lars (eller vad han nu kallas). Ett ögonblick var det mycket nära att mamma fick uttala sig i tv. Det torde låtit något i stil med "Danny! Danny! Danny! För han är så... ödmjuk"

 


"Där! Ta dem istället" sa mamma och pekade tydligt.

 




Folket stömmade ut och alla mot samma mål.
Det verkade vara en oskriven lag att samtliga
föräldrar fotograferar sina barn vid de festliga
skyltarna. Jag tyckte att jag i egenskap av
barn lika väl kunde fotografera en förälder.







 


En härlig Malmöhelg, främst i gottesakernas tecken :) Men också med en och annan härlig och upprepande melodi. Ja, just denna deltävling bjöd på flertalet sådana och därmed kan jag sätta teamat för årets melodifestival: sköna sta-a-akningar och stora skrällar :) Var det inte överhuvudtaget extra mycket upprepningar i år?

Om du vill ha exempel, låt mig säga: a-a-amzing, pow-ow-ower, do-o-own och u-u-u-u-u-up. Kanske platsar till och med a-allting och mer ändå?
Och största skrällarna, är det att Miskovsky och David Lindgren gick till final eller att Di Leva och Perrelli inte gick vidare alls? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0