Bara en veckas väntan kvar!

Om du tittat på "Inför ESC" noterade du kanske att en av Lena-favoritlåtar var Turkiets "Diday diday day" från 1985. Men då har hon väl ändå missat att 1988 faktiskt var ett ännu bättre år för Turkiet och MFÖ?
Och visst är det väl så att vi här får tips på några nya danssteg att lägga till i vår repertoar, vårt ständigt växande "förfestdansnummer" :)


Hur som, nu är det bara en vecka kvar! På tisdag klockan 21.00 är det dags för första semifinalen och jag ser främst fram emot Cypern och Finland (Cyperns, men ännu oftare och ännu mer otippat Finlands, bidrag är vad gång efter annan plötsligt funnit mig gå och nynna på). Med skräckblandad förtjusning ser jag fram emot Albanien och Rumänien. Jag är rädd för Grekland (San Marinos bidrag är så dåligt så jag tror inte att jag behöver vara rädd) och trots förmodligen friskt förekommande falsksång går nog Irland vidare och ingen tror väl annat än att Ryssland går till final.

Äntligen kan man börja räkna ner på riktigt :) På tisdag kör det igång... Kommer DU?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0