Fader vår

 
Efter många timmar i kyrkan blir man snarare mer hungrig än mätt. Missförstå mig rätt; man vill liksom ha mer av det goda. Nej, inte ha sin bit av kakan och äta den med, utan ha sin bit och äta den och sedan få en ny bit och en bit till och en bit till... av en kaka som aldrig tar slut.
 
Under min kvällspromenad blev det ett oplanerat stopp. För dörren en stod öppen (där jag förut gått förbi, men aldrig hälsat på, men tänkt att "snart, en dag ska jag knacka på") och jag vågade mig fram och klev in, knackade i dörrkarmen och blev inbjuden på te, gott prat fritt från glättighet, hundgos, nyttigt ("men" gott) knäckebröd, kristallkrone-titt, ängla-titt och inte minst tv-titt. God channel, kanal 10. Det blev liksom inte så mycket med den där promenaden - det blev mycket bättre ändå!
 

Ge oss i dag det bröd vi behöver...
 
 
Inte sällan är barnböcker bättre än förvuxna böcker (så även böcker för vuxna).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0