Fredagens födelsedagsfirade

 
Linnea 16 år!
Det firar man väl väldigt
bra med att inviga en
grisrosa grill och bjuda
på minst två efterrätter!
 
Vi gjorde oss en fin kväll tillsammans och äntligen fick jag använda min grill som stått och väntat på festligt tillfälle för invigning. Vad jag skulle bjuda på visste jag redan; bananer med mjölkchoklad och äpplen med kanel och socker och smör. Och glass. Så klart. Vad som skulle bjudas före efterrätt var liksom lite mindre viktigt... Så klart.
 
 
 
  Ta en banan
 
  Skär ett snitt i banen där du
  kan trycka ner chokladbitar
 
  Tryck ner chokladbitarna
 
  Värm i ugn
  Eller grilla på grisrosa grill
 
  Servera med glass
  (kaffe gör det hela ännu lite
  godare)
 
  Ät och njut!
 
 
 
 
 
Här syns present gömd bland allt annat på bordet. Först var den gömd i mitt städskåp. Kanske inte ett jättebra gömställe, men åtminstone bättre än Erikas förslag att gömma presenter i kaffekokaren.
 
 
Kvällen avslutades med lite spel. Det är så riktigt goda kvällar avslutas bäst. Eller så är det just för avslutet som kvällen blir så god.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0