Första andra tredje

Eller bara första! första! första! Och mängder av bilder, som om man alldeles tappat både räkningen och fattningen.
För i dag bestämde jag mig för att våren börjar. Ut med jorden, sortera bland frön och fira med första uteomhusfikan! Åh, så underbart! Melva var med mig alla utetimmarna och vi hade mest hela tiden sällskap av grannpojken Zlatan. Framåt sena eftermiddagen gjorde Erika mig sällskap; första kaffekoppen ute i solen, hurra och äntligen!
Jag rev bland jordsäckarna, Melva rev i mossan och Zlatan rev väl sitt hår i frustration över en inte så leksugen Melva...
 
 
Vårens första blommor planterade :) Penséer så långt ögat kan nå!
 
Men mitt i vårstädning och blomplantering stötte Melva ner denna lilla söta bordsdekoration, ja, innan jag ens hunnit fotografera av hur sött det blev ;) Så blev det ännu mera städning (och återigen glasfritt, vilket ju kan vara bra med tanke på att det förhoppningsvis blir barfotaväder så småningom...) men lagom till att Erika dök upp var allt klart för att njuta frukten av arbetet, och det med kaffe och kex, filt om axlarna, quizkamp och wordfeud... Välkommen vackra vår!
 
 
 Brieost, wordfeud och kattpuss
Fräääs!
 
Lagom till att vi var nästan färdigfikade kom jag på att jag ju måste rädda och omplantera min lilla bordsblomma. Fann en lämplig litet ny söt glasburk och där hoppas jag blomman får bo kvar, i fred från alla grannskapets fräna katter, inklusive fräsiga Melva.
Blomster på plats. Nu kan våren komma. Och stanna. Tack.
 


Kommentarer
Anonym

tack <3

2013-04-14 @ 21:55:09
Becky

Tack själv! En annan solig dag gör vi om det :)

2013-04-14 @ 22:29:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0