God början, gott slut!

Efter snabb middag hemma på landet blev det lång fika i Betel, med sång och musik av Sten-Egons kapell.
Pastor Barbro mötte mig med orden "här kommer hon som är så glad i de rosa kopparna" och ack så rätt hon har! Jag blir en gnutta lyckligare efter en kaffestund med sådan kopp i hand och väljer dem alltid. Trots att de blå kopparna alltid står först.
Kakor finns det ju också så att det räcker och blir över. Jag tog av alla, men gav pappa den med nötter. Och i slutet kom Barbro och erbjöd pappa ännu en kaka, vilket gjorde att inte han åt inte mindre än tre nötkakor. Det är min pappa det! Alla goda ting är tre, brukar han ju också påstå. Och ja, se så glad man blir av tre goda ting :)
 
Betel är söt, både upp i taket och längst väggarna... Om tre veckor är det dags för nästa fikastund, sista för terminen. Tydligen ska något "Love Team" uppträda då. Det vill man väl inte missa... eller? :)
 
När jag framåt kvällen kom hem blev det kaffe och knutknåd vid köksbordet (tack snälla söta Erika!) Salta pinnar, vindruvor och tomater. Kanske konstig fika, men god ändå :) Och nu ska jag sova gott, hade jag tänkt. Du gör det redan, hoppas jag...
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0