Lång dag med bara korta stunder hemma

för mest har jag varit, känns det som, överallt annat än hemma...
Vi kollade bilens lampor i Anderstorp, innan vi for för jeansshopping i Värnamo. Och medan jeansen lades upp passade vi på att luncha (och äta glass i stora lass!)
(Och råkar man så undra, är den röda pricken med den blå pricken bredvid, föräldrarna på väg ut och bort från lunchstället. Själv hade jag just hämtat upplagda jeansen och så möttes vi vid bilen igen...)
Och vi styrde tillbaka till Gnosjö där tålmodig Johan väntat för kaffestund. Men det var väl värt väntan, eller hur?! :) På slutet dök mamma upp som gubben i lådan med efter-lång-arbetsdag-trött Lovisa i släptåg. Innan hemfärd blev det second hand-titt, varifrån Johan kom med två böcker och jag med fyra dricksglas. Hemmastunden blev dock kortvarig, för Bengt Johansson höll lovsångskonsert och det vill man ju inte missa hur trött man än är! Så jag satt och vred mig i kyrkbänken och tackar Erika så väldigt för axelknådningen efter kvällsfikat (för det var inget fika i kyrkan, så det fixade vi själva) tack!


Nu äntligen blir det sängen och vila och sovmorgon så länge jag vill! Så det är väl bäst jag redan nu önskar god helg, innan den är halvt förbi... God helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0