Spontant enligt plan

Jag dukade fram de ostar jag hade och inte mycket återvände till kylskåpet...
Johan och jag hade bestämt oss för en ost-och-kex-kväll denna lördag och allt gick enligt planerna. Tidigare under dagen var jag med mamma och pappa ute på landet, fixade med däck, jord och blommor och alla blev trötta. Ändå sa jag att om de ville, och liksom råkade orka, var de välkomna att göra oss ostätare sällskap till kvällen.
Mitt i kexsmulandet knackade det på och in kom fikasugna föräldrar och hjälpte till att tömma bordet på ost och fylla rummet med skratt. Smått spontant passade vi på att göra upp lite lösa pingisplaner... Kanske nästa helg?
Johan provsmakade brieost. Mamma åt upp det som blev kvar.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0