Brittas inspiration

 
Kanske kan också du inspireras?
Här är sångerna och böckerna hon tipsade om, läste ur och delade med oss.
 
 
 
Som Britta sa:
- Om jag ropar "är du där?" svarar du förhoppningsvis "ja, jag är här!"
För där är där man inte är. Och här har man alltid med sig.
 

Hon läste några rader ur Björn Ranelids "Tusen kvinnor och en sorg", där också dessa vackra rader finns att läsa:
 
Nu har jag inte fler dagar kvar än att de ryms i ett öga,
och döden kan inte komma bakifrån längre. Snart är jag så tunn
att Gud bara behöver lirka litet så gör han en kvinna av mitt revben.


Hjässan är kal och len som när jag föddes, ty kräftan betar av den.
Min själ har redan börjat lossna från kroppen. Jag färdas nu mot
uppriktigheten och vackrare resa kan människan inte företa sig.
Barndomen är en gengångare och den är obotlig.
 
 
Läs böcker! Det tyckte Britta. Och tipsade vidare om Kerstin Ekmans "Knivkastarens kvinna". Och romandebuten "Nu vill jag sjunga dig milda sånger", en bok där berättelsen bland annat utspelar sig i hennes hembygd, Nås, av Linda Olsson.
 
 
 
Och så var det ju de där raderna med den gode Allan Edwall. Här är hela visan.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0