En sensommarkväll på Solgården

Även fast det känns att hösten smyger sig på, kan man fortfarande sitta och njuta av kaffe utomhus och framåt kvällen sätta igång grillen och duka på uteplatsen...
 
 
Bara Johan fick en skjorta av mamma. Men alla fick blåbärskakor till kaffet, tack!
 

 
   
 
Medan pappa, Lovisa och Johan gick sprang runt pingisbordet, fixade mamma och jag i köket.
 
 
 
 
 
 
 
 
Enzo var med på ett hörn.
Eller med vid bordets alla
hörn ska man väl säga.
Det är svårt att inte tigga,
när de flesta kring bordet
är så snälla att det inte är
glasklart, spikat och hundra
procent tydligt att svaret är
"nej" på alla frågor oavsett
vad, som finns däruppe på
bordet, man ber om att få...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter maten blev det mera pingis, medan mamma och jag tog igen oss en stund. Tids nog var pingisfolket trötta nog för paus och jag hade gjort paus länge nog för att orka ta mig an grillen igen - denna gång bananer med choklad och marshmallows. (Ja, i Lovisas banan fanns det faktskt både choklad och marshmallows)
 
 
Äldst är inte alltid tröttast.
Här står ungdomarna och tittar på när pensionären står på huvudet.
 
 

 
 
Sommaren är kort, jo vi vet, men varför ska man sluta använda sköna solstolar för det?! Äsch, vi drar in dem!
 
 
 
 
 
Preciiis som på stranden; luta sig tillbaka och bara vara, vila, läsa...
 
 
 
Vi andra, i vanliga stolar, läste faktiskt också varsin tidning. I min hade Ann-Ida skrivit en insändare:
 
 
 
 
Sedan vet jag inte riktigt vad som hände, men alla skulle plöstligt fota varandra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan var vi alla ännu tröttare och Johan och
jag tackade för oss. Men tydligen lite piggare
efter en biltur fortsatte vi samtalet i soffan. Åh,
vilken toppenavslutning det blev! Och trots att
det blev pinsamt sent i säng var det lätt värt det!
  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0