Från borg via berg till vackert läge

Efter några härliga timmar med Ann-Ida i Göteborg for jag vidare mot familjen Jonasson i Läjet. Inte helt enligt plan, men väl som traditionen bjuder, blev det en del felsvängar och till sist gjorde jag i varje rondell, det som mamma gör alltid gör: kör några varv. Bra tips för vilsna trafikanter! Man hinner titta, tänka, komma på, ändra sig och kanske till och med komma rätt!
 
När jag så kom fram bad jag Björn att snurra på sega ratten och parkera mina fina gubbabil för natten. Efter några fläckar olja på uppfarten, ett kärringstopp, viftade David som parkeringsvakt och barnbarnen som publik fick han till det, tack! Det är alltid härligt att komma fram - extra härligt när man stundvis inte varit hundra på att alls komma fram... Varmt välkomnad blev jag också ♥ inte illa, när man kommer så försenat!
 
 
Så det finns en värld bortom Lindome?! Jag har nog aldrig (åtminstone inte i vuxen ålder) inte svängt in och fortsatt framåt. Bort bortom Kungsbacka, bort bortom Varberg. Och tänk, här trodde jag att jag hade full koll och skulle hitta lätt som en plätt.
 
 
Jag borde lärt mig nu och veta att jag inte har mycket koll på hit och dit och mycket än var och åt vilket håll min skugga är.
 
 
 
Detta var korsningen där det blev fel. Jag skulle hålla mot centrum och det gjorde jag ju. Men till Getterön skulle jag inte alls och hade jag tagit en svängom i rondellen hade jag ju sett att det fanns en centrumskylt till!
 
 
 
Mirakel och lycka! Att till sist få syn på en Träslövslägeskylt!
 
 
Spänning och förvåning. Att titta på när farfar får kärringstopp och parkerar jobbig gubbabil.
 
 
Äntligen framme och här i Läjet! Och snart blir det biobesök i Halmstad...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0