Grattis Linus!

 
 
Baba hjälpte mig att få några utgångsbilder. Det tog några försök innan vi fick till det...
 
 
Lagom till att Linus närmade sig hade vi fått till samarbetet ganska bra. Lösningen var att jag fick hålla telefonen stadig och att Baba klickade.
 
 
 
 
Årets konfirmander utanför Gnosjö kyrka
 
 
 
 
 
Efter en fin konfirmationsgudstjänst
gick alla ut i solen för att fotograferas.
Ingen av oss hade med sig någon
(fungerande/laddad/minneskortsutrustad)
bra kamera, men vi klarade oss ganska
bra med mobil och kompaktkamera.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
 
När jag sa till syskonskaran att ställa sig mot kyrkväggen visste jag inte att inte bara fina bilder skulle bli resultatet...
 
 
 
Efter oändligt många klick och bilder
och uppställningar och smutsfläckar
for vi mot missionkyrkan för festmåltid.
Jag fick två Lyttinen-lustigkurrar med i
min gubbabil och jag lämnade av dem
utanför kyrkan för att själv åka hem och
hämta min, om jag får säga det själv,
finfina present!
 
 
 
 
 
Melva kommer att sakna den fina,
prassliga presenten som var så
bra att göra till bo och koja och
leksak. Och ostbågar gillar hon ju
också! Men underbart är kort och
jag tog med (den lite tilltufsade
och hopklistrade) presenten till
kyrkan och konfirmanden.
Sorry, Melva!
 
 
 
 
Där bjöds det på fest till magen skrek stopp! Och tack :)
 
 
 
 
 
Och mitt emellan tårtorna blev det presenöppning och kramkalas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Må Guds goda Ande vara med er nu och alltid!
♥       ♥       ♥
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0