Sista sommarkvällen på Fridhäll

 
 
Det blev en fin kväll och vi kom fram
utan minsta vilsesväng. Min mage
sa "sväng här!" och hade rätt. Men
det var kanske en engångsgrej..?
Britta Hermansson, också hon
född utan lokalsinne, har med åren
lärt sig att om hon känner för att
svänga till vänster, ska hon svänga
till höger. Det brukar bli rätt då.
Ännu ett tips för den vilsne bilisten alltså;
ta en extra svängom i rondellen -
och sväng sedan tvärtemot vad du tror.
Lycka till! ;)
 
 
 
 
 
När vi började var det ljust, när vi slutade var det mörkt. Men sång och bön och kloka ord höll mörkret på gott avstånd :)
 
 
 
Bakom oss satt moster och vi blev bjudna på fika i pausen. Tack!
 
 
 
Före och efter fikat berättade Britta Hermansson om möten i ögonhöjd; att Jesus aldrig såg ner på människorna han mötte, utan oftast titta upp på dem.
Han tittade upp på Sackeus i trädet.
Han satt på brunnskanten och tittade upp på den samariska kvinnan.
Han böjde sig ner i gruset och tittade upp på kvinnan som väntade på att första stenen skulle kastas.
Han red in på en liten åsna och satt inte högre än människorna längst vägen som ropade "hosianna!"
 
Enda gången vi behövde se upp till honom var när han hängde på korset.
 
 
 
Britta citerade många olika författare och små rader hämtade både ur romaner och sånger. Här, Allan Edwalls visa "Som de flesta":
Jag är inte alls nån sån där tokig revolutionär,
jag tycker mig va någonting så där ungefär
som man tycker sig va när man är helt ordinär.
För jag tycker nog för det mesta som dom flesta
om det mesta
och det tycker dom är det bästa.
Det tycker jag med.
 
 
 
 Så avslutade vi kvällen med lite kvällsfika och Melva fick en liten kontroll. En njure hit, lite tandsten dit, ett p-piller till och hela lilla fina Melva med beröm godkänt - eller hur?! ;) Tack för i dag! ♥
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0