Två nätter och tre toppar

Efter många härliga timmar av prat, mat, barnbus och kaffemys och med en och annan utflykt och promenad, lite havsstänk och några vackra fjärilar på alldeles några håll, åkt jag hemåt igen. Melva mötte mig i dörröppningen, redo att spinna högt och nära och länge i famnen. Jag har haft det så gott och trevligt och bra med mina vänner. Ändå är det ju fullkomligt ljuvligt att komma hem igen. Och trots att min madrass är långt ifrån någon skön tempurmadrass, har jag något som sådana och alla andra saknar; Melva. Och det gör vilken säng som helst till den bästa! ♥
 
 
 
En skön säng som gjorde Melvasaknaden lite lättare att somna ifrån..? ;)
 
 
Min fina söndag blev så här:
 
 
Babas egenodlade gula tomater, några hamnade på middagsbordet
 
 
 
 
Majssoppa med bacon och champinjoner
 
 
 
Sedan blev det kaffe i väntan på att det skulle bli plats i magen för glass och under tiden läste pappan, till blivande förskolebarn, på inför inskolningen
 
 
Dagislängtande lillasyster som gillar klackskor lika mycket som lilla jag gjorde och såg ut att känna sig så där vansinnigt fin som jag minns att jag gjorde...
 
 
 
 
 
 På ljugarbänken tog vi paus, tog ut glasspengar och väntande in varandra
och snart nog satt vi med varsin glass...
 
 
Kön var kort, valen svåra, glassarna goda och glädjen stor!
 
 
   
 
  
 
 
Tack till hela gänget, som gjorde mina Läjet-dagar så väldigt fina! Kram ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0