Första december och första advent

 
 
 
 
 
Strålande sol och ingen snö -
inte mig emot!
 
 
Det känns liksom inte alls som
december och första advent
tyckte jag bara dök upp och
kastade sig över mig. Nåja,
det har jag ju faktiskt inte
heller så mycket emot.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter fin stund i fullsatta kyrkan åkte jag ut till gården för att utfodra katter och höns. Och beundra allt nytt. Här, ett smakprov:
 
Öjjan trampade otåligt nya köksgolvet i väntan på maten
 
 
och upp och ner för nya trappstegen
 
 
Men upp sängen och trampa bland kuddarna fick han inte (i dag)
 
 
 
Nya mjukgröna toaletten
 
 
Där finns till exempel en bra spegel
med bra belysning (på gång).
Det du, Lovisa!

 
 
Efter hönskoll, kattgos och husesyn var huset (någorlunda) rent, djuren mätta och jag hungrig. Så jag åkte hem. Och gick och la mig och sov till en viss liten pysselsugen fröken hörde av sig...
 


Kommentarer
Lovisa

Trappan ser jättefin ut! Och bra spegel med bra belysning var ju på tiden, toppen :)

2013-12-02 @ 12:33:50
Becky

Ja! Trappan är jättefin och spegeln stor och bra... snart känner vi väl inte igen vårt hem! Eller oss själva ;)

2013-12-02 @ 18:45:37
Lovisa

Du är fyndig, du. Märkte du min ordvits på familjebloggen? Oliver gör FRAMSTEG. Den tyckte jag var bra (fast jag kom på den först efter att jag skrivit den)!

2013-12-02 @ 19:30:17
Becky

Ja du, ibland får man till det utan att man riktigt märker det och inte sällan är man ju som allra roligast när man minst av allt tror (eller vill) det. Och somliga stunder tänker jag att pappa ordvitsare nog är extra stolt över oss ;)

2013-12-02 @ 19:45:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0