Frisörbesök, glöggtest, montering och kattsömn

 
Jag följde med storasyster till frisören. Sedan gjorde vi en middag på landet, i väntan på att fler av familjefolket skulle komma. Och med sig hade de ett nytt köksbord, som skuvades ihop och invigdes med kvällsmat och glögg nummer tre på min testlista för i år (om du undrar: päronglögg på tredjeplats, äpple och röd druva på andra och äpple och lingon på första plats)

Nog pratat. Här kommer istället dagens digra bildskörd och det behövs nog inga förklarande ord nånstans alls...
 
 
 
 
 
Tar du mitt bälte?! Det var ju gott ju!
 
 
 
Medan alla (båda) pojkarna myste i vita rummet, fixade alla flickorna med nya köksbordet. Sedan dukade vi, jag värmde glögg, Stina försökte sno ost, mamma undrade "var är tårtan?" och pappa åt många pepparkakor. Det är ju så han håller sig på så hög och jämn snällhetsnivå!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I brist på många kakor får man läsa många recept...
många tårtor är nog att vänta!
För som mamma, med näsan ner
bland välbläddrade bladen, sa:
Vadå bortglömda tårtor?
Här glöms inga tårtor!
 
 
 
 
 
 
 
Öjjan har lite bebisskräck, men här lider man ingen brist på goda sovkamrater ändå!
 
 

God natt och god helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0