G som i guldkant

 
Gröt och gran och glögg... Vilken fest! Tack för att ni kom och satte ännu ett g till g-festen! :)
 
 
 
Jag började kanske inte förbereda i god tid, men jag förberedde i alla fall. Rosorna fick dela på sig och pryda både i kök, på soffbord och inne på toaletten.
 
 
 
Även om jag alltså inte började i god tid så var jag färdig i god tid... men gästerna kände mig väl och den första dök upp först tio minuter efter utsatt tid. Då var bordet dukat sedan länge, gröten färdig, ljusen tända...
 
 
 
 
Erika kom först och Mammanoni strax
därefter och så kom Johan också. Och sedan
väntade vi inte längre, hungriga som vi var. När till
sist pappa, Lovisa, Emelie och Johannes
kom fanns inte mycket kvar... och eftersläntaren
Linnea fick nöja sig med glögg och efterrätt.
(Nästa år gör jag minst dubbelt så mycket gröt!)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Medan gäng nummer två satt med grötfaten satt gäng
nummer ett i soffan och väntade på att det skulle
bli dags för programpunkt två för kvällens fest:
klä granen!

 
 
 
 
 
Emelie och mammanoni stod i varsitt fönster, längtade efter glögg och tittade ut på oss som längtade efter glögg och klädde granen.
 
 
Perfekt! Ja, det där gjorde ni bra :)
Vi var ganska så nöjda med granen, vårt arbete, pyntet och resultatet. Vädret kunde kanske varit bättre. Men det kan det ju nästan alltid.
 
 
 
Inne, tillbaka i värmen igen, blev det glögg, melodifestivalspel och glassig efterrätt till kaffet.
 
 
 
Och givetvis spilldes det en del, både här och var och mest jag på mig själv. Till exempel här, lite pepparkakaglass på min strumpa.
 
 
Efter mellospelet föreslog Lovisa ett skriva-och-rita-spel. Här är några fina skapelser efter den goda idén:
 
"Granen är pyntad" (bild: pyntad gran) "Stjärnan lyser i granens topp" ...
 
Grankonst när den är som bäst..?
 
 
 
Med många gäster blir det varmt och ett fönster kan med fördel ställas på glänt. Varmast såg Melva ut att vara, men det var nog annat som lockade henne till fönstret...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0