Jularna som gick

2008 - Början
 
Efter en annorlunda julafton (med mamma och pappa på akuten innan julmaten ens påbörjats och gipsad pappaarm lagom till gröten) kom juldagen och jag styrde upp en liten fotostund vid granen. Gick ju så där och alla var ju inte ens med. Men ändå, där och då tog en ny julaftonstradition form...
 
 
 
 
2009 - Förbättring!
 
Nästa julafton styrde jag upp det rejält och fick med alla, inklusive mig själv, på bild. Så är det ju på många sätt också enklare att fota med självutlösare med digital än analog kamera.
 
 
 
 
2010 - Fotoförbud
 
De som känner oss vet att många julhelger förstörts av operationer, sjukdomar och olyckor...
Bruten arm 2008.
Pappas mage 2009. (Fast bilden blev ju av och till och med bra ändå!)
Bilolycka 2011.
Mammas mage 2012...
 - The Never Ending Story -
 
 
2010 var ingen skadad, men jag fick ändå ingen familjebild (och knäppte bara typ tre bilder totalt under julhelgen). Inte ens dagarna efter. Då var det istället kusinträff på gång och all ork gick till den och sedan var orken helt slut. Raskt mot nästa år, tack!
 
 
 
2011 - Bus
 
Julafton, fyra dagar efter mammas olycka och ett allmänt jobbigt år. Vi försökte liksom inte ens se ut som vanlig julaftonsfirarmysig familj framför granen. Tack och lov kan man skratta åt det mesta och som vi skrattade julen 2011! Och nu måste ju nästa år blir bättre..?
 
 
 
 
2012 - Bra , ja, nästan normalt!
 
Ingen skada som syns och sticker ut i alla fall. Det får man vara tacksam för! Men ändå åter samma önskan: ge mig nästa år och låt det året blir gott, tack!
 
 
2012 fick jag till ett riktigt normalt fint familjefoto. Men sedan måste man ju få småtoka lite ändå.
 
 
 
2013 - Tillväxt
 
I år var vi några fler kring granen. Och granen fick sin nya plats ute i vita rummet. Trångt och varmt och gott blev det denna jul!
 
 
 
Men givetvis blev det några traditionsenliga familjebilder också.
 
 
 
 
Nu vill jag önska oss alla ett gott slut,
och nyårsönskan är densamma även detta år;
ge oss ett glatt och gott nytt år!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0