Nattgäster

 
 
Här sitter Erika med sin stora blåsa. Bara för att hon valde stövlar som promenadskor för vår söndagspromenad. Kanske var det därför som hon inte kunde somna? För mig gick det bra att somna, dessutom i gräsligt bra tid. (Långt före tolvslaget. Flera många massa minuter faktiskt!) Och allt hade varit frid och fröjd och god sömn och tidig morgon - om jag inte vaknat efter dryga timman! Sedan flera vakentimmar, till dess en viss blåsfotstjej hörde av sig och undrade om natt-te kunde komma på tal..? Se, det kunde det! Erika kom och snart kokade vattnet och båda valde blåbärste. Igen. Och mitt i tekoppskramlandet gjorde Linnea överraskningsentré så att det var alldeles på vippen att tekopparna tappades i golvet. I stället blev det tre koppar te och nattmackor och snart nog prat om nattfilm. Vilken film då? Harry Potter. Nej tack, den var dubbad. En annan Potter då. Också dubbad, no thanks. Magic Mike. Nej tack, bara nej. 10 orsaker att hata dig. Okej, den tar vi. Efter en kvart gick Linnea. Erika och jag satt kvar, men jag hoppade framåt i filmen och Erika fick fylla i luckorna så att jag något alls förstod när slutet plötsligt kom. Många skratt i alla fall och en del av dem tack vare filmen... God morgon!
 
 
Erika kollar film på datorn.
Och blåsa på hälen.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0