Steg i snön

 
Efter att jag varit hos mammanoni på kaffe och hållit i ännu en "Lär känna din dator - allt från knappar till appar" kurs för mammar och pappar (äsch, det är ju nödrimmens tid nu!) gick jag hemåt - i snön! Jo jo, jag hade ju sett flingor singla ner redan på vägen dit, men hade kanske hoppats att de inte lagt sig så väl tillrätta. Nej, det är inte så mycket snön jag har emot. Mer kylan som kommer med den. Och att det mest blir slask av alltihop. Eller, ännu värre, isbana överallt.
Nåja. På vägen hem gjorde jag alltså spår i snön. Och dessutom kunde jag se att min kaffesugna gäst redan var på plats och väntade i trapphuset. Och det långt före jag själv kommit in i trapphuset.
 
 
Väl inne i trapphuset såg jag att gästen snubblat sig till min dörr. Ja, jag säger ju det; vinter är mest kyla, slask och halka och blöta strumpor! ;)
 
 
Inne var det desto varmare, tända ljus, kaffe och många kakor
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0