Tomtebesök och annat som hör julafton till

 
18.20
Julbord.
Efter timmar av väntan var alla hungriga äntligen samlade och mat smakade därför ovanligt bra!
 
 
 
 
 
 
 
Även Enzo var hungrig och försökte gömma
sig under bordet (i hopp om spill kan man ju
gissa) men han fick allt vackert lägga sig på
mattan en bit längre bort från paté (mammas
favorit) och allt annat ack så läskande gott.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
19.26
Tomten kom.
Mamma gav honom/henne skumtomtar.
 
 
 
 
19.35
Pusslet lagt.
Nästa år måste vi ha ett med fler bitar, så det håller för hela julhelgen.
 
 
 
 
20.07
Efterrätt.
Marängtårta med glass och kolasås.
 
 
Gott är bara förnamnet. Tog slut på ett nafs.
 
 
 
 
20.10
Emelie med man och barn kom just när vi skulle sätta tänderna i marängen. Så om "gott" var förnamnet, är "för lite" efternamnet...
 
 
Johannes gillade den lilla tomten där i hörnet och länge länge de tittade alldeles tysta på varandra.
 
 
 
21.37
Förbereder inför fotografering
(och batteriet tar slut just när jag fått till allt)
 
 
 
Efter paus och uppladdning fortsatte vi och fick till en och annat bra och i vissa fall galet bra. Jo man tackar, då har man i alla fall en bild klar till nästa års almanacka! Nåja. Jag ska kolla igenom bilderna lite nogsammare...
 
 
 
 
 
22.55
Tomtegröt.
Gott. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag var hungrig och därför blev portionen bara en. Och det räckte gott.
 
 
Medan stora äter gröt ligger små och leker med spegelbild och fötter.
 
 
23.30
Klapparna delas ut.
I tur och ordning öppnar vi en i taget ett paket ur vår pakethög och alla tittar på. Ropar "oj!" när de ser hur mycket skada det gjort att chokladkakan legat under granen... (se filmklipp i morgon om du är nyfiken på hur det såg ut, alternativt själv var med men nu glömt allt)
 
 
 
 
 
 
01.05
Glögg och godis!
Men spela spel kom vi aldrig till. Det tar vi i morgon (alltså senare i dag).
 
 
02.09 satte jag mig i bilen hem och exakt två timmar senare kom jag ut ut duschen. Nu ligger vi här, Melva och jag, i en varm säng. Och snart hoppas jag att Melvas spinnande vyssar mig till sömns. Bums.
 
God jul? Ja tack, det blev det :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0