Vyssa ett gull

 
Vemodiga sånger har nog alltid varit favoriten. För det här är min favoritsång som barn. Den tid då pappas falsksång var som värst (myket blir bättre med åren, så även pappas sångröst) men kanske är det så att det bara gjorde sorgliga/fina sången ännu sorgligare/finare..?  Tänk, livet var allt bra enkelt och skönt när man var liten! Det sorgligaste av allt var den tredje mannen, han med trasiga kläder. Det var liksom det sorgligaste man nånsin kunde tänka sig.
 
 
Först nu, när jag fått sjunga denna favorit för Lilly, har jag lärt mig att det finns fyra verser till (varför sjöng du inte dem, pappa?) Mycket blir bättre med tiden och den som väntar på något gott och så vidare... ja, se bara här, min sorgliga sång fick plöstligt några gladare verser!
 
 
 
Jag vet inte om det är eller blir en favorit för Lilly, men det är inte alldeles otroligt. För hon gick från docklek till däckad på några sekunder. Där jag satt på köksgolvet och trallade till musikboken, klättrade plötsligt en trött tös upp i famnen och somnade på min arm. Och den här gången hade jag möjlighet att föreviga vår vyssa-Lilly-stil. Helt okej stil tycker vi! Fram till att man ska resa sig upp med en tung(t) sovande tös i alla fall...
 
 
 
Byssan lull alltså, så vyssar man ett gull!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och sen,
när lillasystern sov i sin säng,
kunde storebröderna och jag
festa loss på lussekatter!
 
 
 
 
 
 
 
Från förra fredagens gofika:
 
två bröder, två liter
och ett blåbär
 
 
 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0