Blixtvisiter

Denna vecka är det ju Harriet som gäller, men förra veckan var det Blixten. Och många bixtvisiter blev det och en och annan lång också.
 
 
Första dagen var han enträget intresserad att följa med mig. Och, ritsch ratsch filibom bom bom, så var mitt fint hängande tak ett minne blott. Nu kör jag med gult. Inte ett dugg fult!
 

Släng händerna i taket, så klart! Ska vi riva hela haket, så klart!
(Eller var det taket man skulle riva? Inte helt klart)
 

En annan dag
lämnade jag honom
ute på trappan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nån annan dag lämnade jag honom att vara ensam inne en stund
 
 
 
En dag tog jag med Melva. Sängen var för en, tyckte hon, men maten för två.
 
 
 
Max en katt per säng!
 
 
En gång blev fick Blixten lite vattenkammad look efter fästingplocket. Men han var okej med både ock, bara han fick vräka sig i handfatet och dricka i vattenfallet...
 
 
 
Alla gånger gosade vi. Några gånger somnade han på min axel.
 
 
 
Och nån sen kväll sa vi hejdå och han sprang över vägen efter hararna... Hur det gick är oklart, så klart.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0