Second hand-kaffe, salt film och söt glass

 
 
Lördagen må ha bjudit en del regn, men vi gjorde dagen fin med en lite tripp till Gislaved. Där startade vi med kaffe på second hand (dit jag höll på att köra förbi, eftersom Rusta brunnit ner och förändrat världsbild och riktmärken) och avslutade med Kappahl (där jag fyndade ett par örhängen). Sedan sa jag "lunch hos mig?" och vi fortsatte att göra regndagen fin.
 
 
 
Kaffet var inte så gott, så istället fotade vi varandra gott och väl och länge!
 
 
 
 
Lindex (där jag fyndade örhängen och solglasögon för mindre bländande bilresor - välkommen tillbaka snart, kära sol!) vinkade vi hej i spegeln innan vi drog till Kappahl.
 
 
 
Sommarsallad med kyckling och allt gott jag hittade i skåp och kyl och frys...
 
 
Så satte vi oss hungiga till bords med Linneas ord om strikt mobilförbud. Så här såg det ut så fort jag skulle ladda kaffe:
 
 
 
 
 
Väldokumenterad muffinsfika
och väldigt gott kaffe i fjärilskoppar
 
 
 
 
Efter sista slurken kaffe, lite patiens och Chicago tog vi en timma för vila och matsmältning innan vi avslutade kvällen som föregående kväll: filmmys! Fast denna gång med några omvägar via tex Hamilton, Hypnotisören och The next three days... Till sist blev det Salt med Angelina Jolie som jag aldrig riktigt kan begripa varför hon är så gott omtyckt. Däremot är jag förtjust i Liev Schreiber, trots att namnet aldrig lägger sig ordentligt tillrätta i minnet.
 
 
Mjukglass med massa strössel!
Melva ville och fick smaka.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0