Fira med fluffig dessert

I går kom nya datorn och hela sena kvällen satt jag och fixade med den. Men hela sena eftermiddagen firade jag! Och det gjorde jag så här:
 
 Jag gjorde citronkräm,
plockade fram "dessertskålar"
och några av frysens kladdkakemuffins.
 
Krämen fick sakta kallna i kylen,
medan muffinsen tinade på köksbordet
och jag vispade ihop chokladmousse.
 
Eftersom detta var en första test lär man sig
ett och annat. Som att moussen vill jag nog
göra en egen nästa gång och muffinsen
kanske en aning större. Men citronkrämen
var jag faktiskt nöjd med!
 
 
 
När muffinsen var tillplattad, krämen klickad på och dold av moussen med jordgubbe på toppen stack jag iväg till landet för att överraska mor och far.
 
 
 
Betyget blev gott och högt för oss alla. Pappas utlåtande efter nogsamt mumsande: superbt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0