Flaggan i topp och tuppar i full fart

 
Det blev till sist lite av nationaldagsfirande också för mig, med god mat och mycket efterrätt. Och en och annan namngivning också. Och mitt i maten trampade några cyklister förbi och sa hej. Sedan satt vi en stund och funderade på varifrån de kom, hur de bara kunnat dyka upp så där, finns en hemlig stig, smög de förbi åt andra hållet eller bar sina cyklar på axlarna och genade nånstans..?
 
 
Men sedan fick vi annat att tänka på, när hönsen kom sprättande. Som, ja, vad ska de egentligen heta?
 

Vi brukar vanligtvis ge tuppen namn efter den vi köpt honom av. Så Pelle var ganska givet. Och Lise och Lotte. Och där hade vi e-ändelsen som jag gärna ville fortsätta med...
 
 
 
 
 
Efterrätt ett: blåbär och vinbärs-kräm. Gott!
 
 
Efterrätt två: schwarzwaldtårta. Tack!
 
 
 

Sedan satt vi kvar i
och blundande mot
solen en liten stund
till. Innan det blev
gräv i landet, cykel-
tvätt, disk och annat
plock. Med mig hem
fick jag en pion som
jag verkligen hoppas
vill blomstra här i mitt
lilla land, gärna redan
nästa år. Tack!
 
Hoppas att du
hade en fin dag!
God helg!
 
 
 


Kommentarer
Lovisa

Så underbart!

2013-06-07 @ 18:38:44
Becky

O ja, en underbar solig dag! Hoppas att du och pojkarna hade (och har) det lika fint :)

2013-06-08 @ 14:04:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback