Hans och Johan - sen gudstjänst, senare middag

Åter på Fridhäll!
 
 
Denna gång för att lyssna till Hans Weichbrodts kloka ord om till exempel morgonbön...

 
Shalom betyder inte bara "frid" eller dagens mer vardagliga "hej". Det betyder också "det är betalt". Något som man gott kan tänka på när man läser om hur den uppstånde Jesus hälsar apostlarna "Shalom!" och visar sina sår...
 
 
Hjälpare (den heliga anden) betyder försvarsadvokat. Och han bygger inte sitt försvarstal på vad jag har gjort för Gud, utan vad Gud har gjort för mig.
Tänk så enkelt! Och svårt. Och svindlande. Och bra, inte minst.
 
Om några veckor återvänder vi nog för att lyssna till Britta Hermansson...
 
 
 
När jag kom hem slängde jag mig över lax och grönsaker. Och premiärplockade i egna lilla salladslandet, åh, så ljuvligt!
 
 
 
 
 
 
Så kom den gode
Johan som godmodigt
fick vänta medan jag
lade sista handen vid
sommarsalladen. Men
sedan lät vi oss väl
smaka och när man
är mätt och så där
lagom trött kommer
man på goda idéer...
Om en stund får du
veta kvällens bästa!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0