I går

Dagen började "tidigt" med snabbesök på landet framför frukost. Och där ett försök att scanna och maila iväg viktiga papper. Men den där internetuppkopplingen är mer nerkopplad och allt annat än avkopplande :/ Hu! Istället tog jag med datorn till frisören och fick iväg mailet tjoff tjoff som ingenting. Och sen sa jag "gå loss!" till frisören och har nu en bakom-örat-frisyr. Alltså, ingen hårslinga att lägga bakom örat. Men tro mig, jag försöker titt som tätt ;) Kollade fin klänning och här kan du se en glimt av både den och min frisyr:
 
 
 
 
 
Efter deklarationsfix, hårklipp och konsumköp blev det lunch i solen (och som vi flyttade för att få sitta just i solen... dumma tallar!)
 
 
 
 
 
 
Mätta och belåtna (Melva såg till att glassfatet såg i det närmsta orört ut. I alla fall som att ingen glass legat där alldeles nyss) bestämde sig pappa och Melva för att utföra lite oväntade konster. Vips, så vände pappa uppochner på sig själv. Och vips, försvann Melva upp i en tall. Båda verkade ganska nöjda med sina plötsliga beslut.
 
 
 
Dessvärre fastnade Melva med sitt snöre och en stund hann jag fundera över hur i hela friden jag skulle få ner henne... men så backade hon så fint och jag kunde ta emot och lyfta ner.
 
 
Efter timmar av sol, gott att äta, grönsakslandsfix, klätterkattjakt och personlighetstest (pappa är en INTJ-människa) vinkade jag mor och far.
 
 
 
 
 
Efter någon timmas vila traskade jag över vägen och blev bjuden på kvällsfika, tack :) Och det är ju skönt att det inte bara är jag som bjuder på kaffe med spill! ;) "Sitt kvar Becky, du är gäst!" och en som är van vid både kaffe och mjölk och smulor överallt...
 
 
När kvällen blev lite kyligare gick vi in och spelade kort, drack te och åt kesella med mango (så nu har jag till sist smakat den där kesellan det ständigt talas om ;) Tummen upp för det, trots att den så viktiga fun light päron-saften saknades). Och så tittade vi på gamla kort... tänk, så roligt det är! Till och med när man inte ens känner hälften av dem på fotografierna...
 
 
Men en och annan bekanting såg jag allt...
 
 
 
Peace! Ja, se det där tecknet har visst hängt med i alla år! ;)
 
 


Kommentarer
Linnea

Fina Becky!!! Tack för igår! :)
Har du inget för dig ikväll kanske vi kan ta en träff ikväll också? :)

2013-06-18 @ 18:35:59
URL: http://linnealinita.forme.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0