En frisk vecka

det önskar jag dig! Men om du är alldeles tvungen att sjukanmäla dig, så tänk på att dessa redan är gjorda:
 
(klippt från Expressen.se)
Anledningar som angetts för att stanna hemma från jobbet...
  • En burk vita bönor landade på min stortå.
  • Jag simmade för fort så jag slog i huvudet i kaklet.
  • Jag har blivit biten av en insekt.
  • Min bils handbroms gick sönder så jag rullade ner för en backe in i en lyktstolpe.
  • Min hund är skräckslagen, så jag kan inte lämna honom själv.
  • Min hamster har dött.
  • Jag har halkat på ett mynt.
  • Jag har inte kunnat sova i natt.
  • Min mamma har dött (detta var andra gången personen använde denna ursäkt).
  • Jag hallucinerar.
  • Jag måste stanna i mitt hus eftersom dörren har gått sönder.
  • Jag har bränt min hand på brödrosten.
  • Hunden har ätit upp mina skor.
  • Min fisk är sjuk.
  • Jag har svalt lacknafta.
  • Min tå har fastnat i badkarskranen.
  • Jag drack för mycket och somnade på någons golv, och nu vet jag inte var jag är.
  • Mina byxor sprack på vägen till jobbet.
  • Jag använder en ny linsvätska som gör mina ögon vattniga.
  • Jag är täppt i näsan.
  • Jag har färgat håret – och det blev katastrofalt.
  • Jag har ont i fingret.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0