Min helg - Moln över Markaryd

Men sedan musik i Malmö!
 
Resan började bra, men utanför Markaryd tog det stopp och väldiga rökmoln tornade upp sig och bilkön stod still i nära en timma.
 
 

Vi passade på att sträcka lite på benen och kisa mot solen. Och snart nog pekade polisen oss mot utväg och vidare färd mot Skånes solgula rapsfält.
 
 
 
 
Hemma i Lovisas söta kök var det dukat och maten gjorde oss både mätta och trötta och tacksamma :) Och trots lite lite vila var glädjen stor när vi drog vidare mot Malmö Arena. Ja, vi försökte i alla fall så gott vi kunde. För vi fortsatte givetvis vår resa under alltid givna rubriken "Vilse". Så när vi till sist kom fram hade glädjen blivit närmast osannolikt stor! ;)
 
Vi kom så långt bort att det blev ännu en sväng bland rapsen. Vilsekörning har sin vackra sidor. (Faktum är att på hemvägen, tillbaka in i Smålands skogar, blev det åter en oväntad (men inte så otippad) runda med rapsgult på båda sidor.)
 
 
Vi kom, väskvisiterades, gick vilse i korridorerna och satte oss fel innan vi kom rätt.
 
Bredvid Emelie och mig satt en vacker kvinna med vacker håruppsättning... du ser väl fjärilen?
 
 
Några minnesbilder blev det, men mest satt jag bara och njöt :)
Efteråt ville jag ta en bild på oss utanför arenan, men det gick ju så där :/
 
 
Tur att man tog några innan man åkte! Det gick i alla fall lite bättre.
 

Äsch, tur att man tog en innan man ens gick ut!
 
 
När vi kom hem (nästan man glömt hur det ens gick till) blev det kollaps och glass i soffan. Åh, så gott! Med glassen alltså. Det gör att jag nästan kan glömma snarknatt och sömnbrist... Och när det sedan blev en lördagseftermiddag ute vid havet, ja, då är man för tacksam för att beklaga sig! Särskilt när en nyckelpiga kommer och landar på solvarma armen...
 
 
 
 

 
 
 
 
 
Trötta och tacksamma kom
vi hem till gården, där mamma
och pappa väntade med maten.
 
Lovisa hade med sig godiset.
Mamma tappade hakan.
Lovisa tappade masken.
Och godiset tappade fästet för skålen var för liten.
Men det ordnade mamma med en skål till.
Och en till.
 
Godisaptiten tappade däremot ingen.
 
 
 
 
 
 
Men först maten! Nästan lika gott som godis :)
 
 
 
 
Nu går jag i ide minst en vecka. Men jag önskar dig en härlig och kanske lite mer fartfylld vecka :)
Kram ♥
 


Kommentarer
erika

fin du är

2013-05-21 @ 22:04:29
Becky

Tack :) vad du är gullig! Och fin är du med ♥ kram

2013-05-21 @ 23:42:12
erika

hej becki, undrar hur allt är? har min mobil på lagning nu så du vet det. men man kan fortfarande skriva till samma nummer. ville bara säga att ja saknar dig!!! <3 Hoppas vi ses snart

2013-05-23 @ 22:40:34
Becky

Vad gott att du äntligen ska få en helt fungerande telefon igen! För den går väl att fixa? Det hoppas jag. Och jag hoppas allt annat fungerar och är bra med dig ;)
Jag finns här, om du är kaffesugen eller nåt :)
Kanske är du sugen på att åka till Skillingaryd och lyssna på Marcus Olson..?
Stor kram till dig! ♥

2013-05-24 @ 15:44:14
erika

det hade jag varit. men såg nu att du frågat. ses i veckan? <3<3

2013-05-26 @ 14:43:42
Becky

Absolut! Det är bara att komma förbi eller hojta till när det passar. Jag är ju oftast hemma :) Kram!
Och det kommer fler Fridhäll-tillfällen...

2013-05-26 @ 15:14:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0