Sju av tio (och oräkneliga gamla favoriter)

 
Av de tio bidrag som gick vidare tippade jag sju rätt.
Jag hade hellre sett att Österrike och Kroatien tagit någon av Litauens, Vitrysslands eller Irlands platser. Även om Irland i år, äntligen, kommer med något som alls går att lyssna på :/ Nåväl, viktigast är ju ändå att Holland gick vidare! Holland brukar väl vara bra, eller? Okej, förra året hade de kanske inte mycket att komma med, 2011 var ingen höjdare att sakna i finalen och 2010 var en regelrätt kalkon. Sanningen är väl att det var längesen de kom med något riktigt bra, ja, när jag tänker tillbaka är det så sent som 1999 de kom med något jag ville lyssna på flera gånger om.
Här, varsågod, om du vill lyssna en gång till på en nittiontalsgoding:
 
(Lyssnar du, så missa inte bästa stället: sekunden mellan 1.39 och 1.40, ack vilken ljuv liten sekund!)
 
Eller vänta, var inte denna bättre? Jo, det är den! Trots att jag retade mig på både dans och kör och kläder... Men åh, vad jag gillade den ändå. Varsågod att gilla du med:
 
Jaha, du vill bara ha bästa sekunden här med? Lite svårare, men klicka fram till 2.33 och lyssna några sekunder framåt så får du lite av det bästa :)
 
 
Du. Får jag lov att bjuda på ännu en holländsk godsak?
 
 
Från kanske det bästa esc-året någonsin! Okej, det kanske jag säger för att det var det året som jag föll, blev kär och fast i esc. Det högst möjligt. Och för att Evridiki var med. Med den kanske bästa esc-låten någonsin ;) I alla fall i kategorin: svårt-att-andas-för-man-njuter-så-av-allt-det-desperata-och-passionerade-och-smärtsamma-och-aggressiva-och-sorgliga. Lång titel på kategori. Lika lång njutning, varsågod!
 
 
Nu är det väl bäst jag slutar, innan jag tar med hela nittiotalet och fortsätter med härliga åttiotalet..! :/ Kan åtminstone försöka hålla mig lite fram till torsdag. Vem vet vad jag snöar in på då... God natt!
 


Kommentarer
Lovisa

Min favorit för kvällen var Ryssland. De jag tyckte minst om var var Montenegro, Litauen, Vitryssland och Serbien.

2013-05-15 @ 19:19:59
Becky

Jag tycker att du tycker bra! :)
Snart dags för andra dosen esc-musik (där jag "ser fram emot" att få se Ukrainakvinnans man från Rumänien. Eller är det Malena Ernmans?) Och om lite drygt ett dygn ses vi och kan tycka tillsammans... hurra!

2013-05-16 @ 15:14:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0