Vi eldar för att få mindre

Eller hur det nu var du sa, mamma... På slutet blev det i alla fall bokbål med enstaka klädtrasa. Fast det låter ju värre än vad det var. Och brasan var högre än man kan se här, för här är den ju på sluttampen (till och med nästan osynlig så här på avstånd) och mest bara glöd och rök. Hur som. Efter en dag av eld och kaffe och kardemummakaka, Bossebesök (och hjälp med vedstapling och försök till återupplivning av gräsklippare), elaggregathämtning av kogod granne (som har kosläpp i morgon, då lilla Maja får göra sin entré i stora vida världen), fiskegod middag med nyklippt gräslök ... så var detta utsiken:
 
 
Sedan blev det sakta mörkt, vi åt glass och jag lämnade pappa med dammsugaren och mamma med datorn. Öjjan höll vakt på trappan, bjöd mig farväl och hem gick min färd genom skogen på genvägen mot Gnosjö. Inte en själ såg jag till och de flesta hus var mörklagda. Klockan 22.50 parkerade jag och gick stegen hem till väntande och gosesugen (tack!) Melva. God natt, hoppas att du får en finfin torsdag!
 
Man kan ana mamma där, fåtöljsittande till vänster. Och pappa försvinner strax bakom hörnet, men syns en aning i dörrens fönster... Åh, om man ändå fick börja städa halv elva på kvällen! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0