Noa på väggen

 
Medan jag kollade till Noas plats, grävde pappa och Lovisa borta hos Pontus
 
 
Vi planterade en hästkastanj, ett vårdträd, på Pontus plats.
Så med tiden kommer man lätt att också bortifrån huset se hans plats.
 
 
 
Det blev en väldigt lång dag i går. Efter bilhämt och en tur till landet med Melva kom jag tillbaka hem (fast lite sent, eftersom det blev spystopp som det blir ibland och givetvis oftast när man inte har så gott om tid). Nå väl, kaffe med Linnea innan det var dags för hej för denna gång hann vi med ändå. Erika kom också och hennes knåd gav mig vila från detta stök:
 
 
När jag vinkat av flickorna gav mig åter i kast
med ramarna... men tog tacksamt snart emot
ett telefonsamtal om middag på landet. Ja tack,
och där har de säkert en häftpistol, tänkte jag,
tog med mig middagsbidrag (förrätt: kantarell-
paj) och packade med mig hela stöket...
 

 
 
 
Hjälp fick jag också, tack så mycket! Och bra blev det till slut, dessutom. Då får det gå an med extra många vilodagar. Som i dag, då jag inte kommit igång alls faktiskt. Äsch, jag får lyfta blicken mot väggen och trösta mig med fin utsikt från sängläget :)
 
 
 
 
Nu är det färdighäftat (för denna
gång) och jag har två fina tavlor.
Men den finaste ramen fick bli
kvar på gården i väntan på sin
bild. Tids nog ska jag nog ha
tre fint smyckade väggar :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0