Noas dag

Eftersom jag varit bilfri och lite fastlåst ett
längre tag än planerat och väntat blev det
inte av att gå till Noas plats på hans dag i
torsdags. Men i dag fick jag äntligen hem
gubbabilen (tillfixad, däckbytt och godkänd)
och Melva och jag for till blåsiga Sörgården
och tände ett ljus för honom som vi saknar.
Melva klättrade i Noas träd, det träd där jag
lärde honom klättra och där han så många
sommardagar låg och sov (både i och under)
medan jag satt på en sten intill. Vi trivdes där.
Och nu kan jag gå dit och minnas både katt-
ungedagar och gamlingdagar. Men det blev
aldrig någon gubbenoa av gullenoa. Han blev
ju bara elva och ett halvt. Fast det är klart,
Noa skulle ju varit min gullenoa
hur gammal han än blivit ♥
 
 
 
När Melva hoppade i stenröset intill graven såg jag en hjärtformad sten. Stor, men bara så stor att jag klarade lyfta den till Noa. Och när jag skulle lägga ner den såg jag Noa hälsning til mig. En novembernyckelpiga som klättrade lite upp och lite ner, men hela tiden var där, trots vilda vindar som blåste ut ljuset och lockade Melva att fladdra iväg efter virvlande löv, rusa uppför trädstammar och hoppa bland stenarna...
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Erika

<3

2013-11-17 @ 03:51:38
Erika

<3

2013-11-17 @ 03:51:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0