Full rulle och god bulle

Jag tog en väldigt lång sovmorgon, men när jag väl kom upp var det full rulle...
 
 
 
 
 
 
Ännu en fredag med Johannes.
Medan Johannes fick sin mat i soffan
fixade jag mat i köket och lagom till att
han var färdig kunde vi börja. Under tiden
låg Johannes så fint på golvet och när han
efter en stund fick komma upp i knäet
tyckte Melva att detsamma faktiskt
borde gälla också för henne...
 
 
 
 
 
 
 

 
Efter middagen åkte vi iväg för kaffe/te hos mamma och pappa på landet. Där bjöds det passande nog på kanelkladdigt nybakat. Men till stor förvåning ändå. Ja, i flera dagar har jag påminnande tänkt att det snart är kanelbullens dag och vi då måste se till att äta kanelbullar! Men just när bulldagen kom, se då var den tanken som bortblåst...
 
 
Efter frallor, bullar och fikamys blev det mys med Johannes. Denna gång både nyfiket vaken och fridfullt slumrande. I min famn somnade han med nappen käckt på sne. I mormors famn hölls nappen bättre på plats.
 
 
Tack för i dag!
 
 
Efter några timmar packade vi in oss och for hemåt. Emelie och Johannes till sitt och jag hem till dessa båda tokar:
 
 
Sådan blev min fredag. Och jag klagar inte det minsta! ♥ God helg!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0