En dag lång som två och god som en hel semestervecka

 
Vi kom fram till Margit, gav henne sommarens sista blommor (för mamma har gjort höst i blomsterrabatten) och dukade tillsammans fram för middag. Men mamma skulle till en väninnna och lämna lingon och kvar blev pappa och jag med alla bullar och kakor...
 
 
Men tyck inte synd om oss! Pappa åt en bulle och jag en halv. Och pappa åt den andra halvan. Och sedan kom mamma tillbaka och åt en halv bulle hon med. Och andra halvan tog pappa.
 
  
 
 
 
Snygg sextiotalskopp
 
 
 
 
 
 
Prat prat prat, så på slutet blev det nästan bråttom. Men att diska upp och kökshandduksdansa lite hinner man ju alltid med!
 
 
Och som precis vanligt vinkar Margit adjö på sin balkong. En del traditioner är viktigare än andra och vissa är bara så där genomsöta att livet skulle blir alldeles för surt och salt om de inte fanns...
 
 
 
 
Med bråttomfart, för att hinna hämta Inga-Lill i Frölunda och hitta rätt i stan, blev det supersnabbt stopp i Lindome. Några plommon, några blommor och brevlådskoll - off we go again!
 
 
 
Pappa och jag lämnade mamma och Inga-Lill vid centralen och for vidare mot Guldheden (dit jag till slut hittade - hurra!)
 
 
 
Staffan tog emot och bjöd oss till
bords. Därtill fick jag lite kattgos,
fast det gjorde mest min Melva-
abstinens värre ;) och när vi
skulle åka för att hämta mamma
ritade Staffan en karta åt mig (men
då är det klart att man hittar hur
lätt som helst ändå..!)
 
 
 
 
God mat och vacker salladstång
 
 
Efter en lång, men fin, dag återvände vi hemåt.
Hej då Göteborg och tack för denna gång!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0