Söndagen som den borde vara

Jag satte mig ner för att räkna efter när jag
senast var på en helt vanlig gudstjänst en helt
vanlig söndag förmiddag i min kyrka. Om jag
nu inte minns och räknar alldeles fel, så var
det var visst för 14 veckor sedan, alltså över 3
månader... Hu! Då är det klart att det kändes
så gott (och som en seger) att äntligen orka
iväg! Men i kyrkan är jag ju, tack och lov, titt
som tätt ändå. Senast i går var jag i Hestra
och lyssnade till Leif Carlsson som talade om
Uppenbarelseboken och några av alla dessa
mängder av teorier och tolkningar som funnits
genom årtusenden... Intressant, trösterikt,
utmanande... Och god pausfika också!
 
 
 
 
Snygg kaffekanna, gott sällskap och fint dukat.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0