Världsklass!

 
Torsdagen var en dag av absoluta världsklass. Må hända på lite olika sätt och vis och nivåer. Men ändå!
 
 
Det var studs och krasch (fast på mjuk kudde, som du ser).
 
   
 
Och vi var inne och ute, uppe och ner, i kojan och lekstugan,
 
 
 
 
och det var stenkakor på lekstugans veranda mitt i ösregnet.
 
 
 
Och det var regn och sol och säkert en regnbåge som vi inte såg.
Men jag tyckte mig se en ängel mitt i rummet...
 
 
 
Och till kvällen var det ännu mera vatten, fast nu inomhus. Och jag blev Lillylovad flera dagar.
 
 
 
 
 
Och när jag kom till landet var mamma glad, för en världsklass-dag för henne är en då man sitter på den blå kylväskan mitt i skogen nånstans och plockar en hel spann full med perfekta lingon. Och hon blev inte ens lite kall om baken! som pappa sa.
 
 
 
 
 
 
Och som om det inte var nog...
Efter lingonruset var mamma på
det bästa bibelstudiet i sitt liv.
Snacka om världsklass!
 
Det var så bra att hon antecknade
trots glömt anteckningsblock...
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0