Bildäck och bokbål

 
Vilken tacksamhet man känner när man får hjälp med att byta däck. För även om jag skulle dra åt så hårt jag kan, är jag rädd att däcken kanske skulle åka av i farten.... Så, tack så väldigt för hjälpen!
 
 
 
En dag av styrka, uteliv och het vårstädning!
 
 
När Lovisa skulle slänga ännu en bok på elden bläddrade hon och fann gamla foton från gamla tider. Kanske vill du behålla dem, mamma? De båda polaroidbilderna på de där fyrlingarna (alla pyttesmå, alla överlevare) du var med och förlöste en gång i tiden och som du då och då nämner. En bild hjälper minnet en god bit på väg, faktiskt en mycket stor bit på minnesvägen... Några andra böcker försvann ändå i lågorna och så även min fina (men fuktskadade, nötta, trötta) sekretär. Till skillnad från hela övriga familjen finner jag det dock ganska skönt att slänga. Fast det är nog mest av allt en (mot)reaktion på deras hamsterfasoner...
 

I morgon blir det vilodag och på lördag väntar kvinnofrukost... God helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0