De första riktiga vårdagarna

Det är då man tar ut stolsdynorna från köket, för att man ännu inte hunnit ta fram alla utemöbler med tillhörnade dynor. Och så tar man det kanske lite mer krångliga, men absout härligare, alternativet att äta middagen ute med sol ögonen och vind i håret. Och citronfjärilar som utsikt!
 
 
Söndagsmiddag
 
 
Framåt kvällen planterade jag så till sist de första vårblommorna, mellan kaffesippar och med gott sällskap av Erika.
 
Min födelsedagsblomma - tack Erika ♥
 
Det nyplanterade och den
jordiga handen som gjorde jobbet
 
 
Nu blir det utefika så fort det bara gå. I dag gick det ju också (fast det krävdes en och annan filt och det var så kallt att jag gissde på nordanvind och fick ändra min kompasskatt så att pilen påpekade som min gissning var. Så får den stå till dess någon väderstreckskunnig kommer på utefika... Välkommen och tack, gärna snart).


Kommentarer
Lovisa

Jag kommer gärna på en utefika snart, men några väderstreck kan jag dessvärre inte peka ut för dig. Vad härligt förundrad Cello ser ut på bilderna :)
Kram!

2014-04-01 @ 20:43:53
Becky

Kom, bara kom och så fort solen visar sig dukar vi ute och struntar i att väderstrecksvisaren pekar fel!
Och Cello, ja, fjärilen var ju lite intressant den också, men höjden av lycka var när han fann, jagade och fångade ett löv! :)

2014-04-02 @ 00:46:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0