Kaffe ute och inte inne och litet problem med väderstrecksminne

Sol i hjärta, sol i sinne! Men här är ju från två olika kaffetillfällen. Sol ute är lika med kaffe ute och så får man flytta sig efter sol och skugga som man vill!
 
 
 
Söndagskaffe med mammanoni och hennes extramamma
 
 
 
 
Påsken har jag plockat bort nu. Dags att börja tänka på hur en midsommargran skulle kunna se ut...
 
 
Melva tar adjö av påsken på lekfullt vis
 
 

Från dagens kaffestund, innan jag plockade påskäggen
 
 
 

Problem att ta ut rätt väderstreck har jag ju alltjämt.
Men eftersom dagens kaffestund inträffade prick tio
över tolv tog jag hjälp av gammalt skolknep och tror
att jag nu är närmare sanningen än någonsin förr!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Min skugga, i dag klockan 12.12
 
 
Mamma är ju inte så bra på höger, vänster och väderstreck... Nu tror hon att hon kanske kommit något på spåren om var var/när/hur det gick så snett!
 
 
Andra har ju mer problem med hur man kopplar en katt.
 
 
Jag hjälpte till och tipsade därtill om en bra bok!
 


Kommentarer
Lovisa

Kl 12:

Om jag står vänd så här
och solen värmer nacken,
då har jag norr så där
likt skuggan uppå backen.
Och väster är åt vänster,
och öster är åt höger,
och söder är åt solen,
åt solen varm och kär.

En annan fin ramsa:

När som solen börjar dagen
man i öster henne ser
men när kvällens timme slagen
sjunker hon i väster ner.
Där som middagssolen lyser
man det varma söder har
men i norr - hu vad jag fryser
ju mer mot norr jag far.

Ps. Ermionis "extramamma" verkar också ha lite problem med höger och vänster ;)

2014-04-28 @ 19:08:22
Becky

Jo, jag har ju helt klart också problem - för jag har inte alls noterat att Ann-Marie hade häger/vänster-problem..!
Söta ramsor har du googlat fram! Du får helt enkelt komma hit och justera min katt, tack! ;)

2014-04-28 @ 23:04:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0