Mamma filmar gospelkonsert

Här kommer en tjuvkik för dig som inte var med! För att vara första konserten och det efter att ha träffats och tränat endast två månader så är det faktiskt inte så illa. Det som däremot är illa, eller åtminstone lite tråkigt, är att en av sångarna inte kände igen sin stämma. Hela kören ställde sig på estraden, grupperade sig om tre eller fyra och för att testa mickarna i dessa små gospelkör-öar sjöng varje stämma en snutt. En alt till en annan alt:
"Vad är det för stämma ni sjunger?"
"Altstämman"
"Va?! Jag har aldrig hört den... vad har jag sjungt för nån stämma hela tiden?!"
 
Så här, ja vem vet, kommer kanske både fyra och åtta stämmor... hör och häpna och varsågod! :
 
 
Jag gav mamma en snabbkurs i mobiltelefonfilmning. När jag fick tillbaka telefonen hade hon klickat in på facebook, ett antivirusprogram och lite annat smått och gott - men också lyckats filma ett och annat! Allt i något tillval som kallas "sport". Jaha, det var alltså därför, insåg jag till sist, som det så där ovanligt suddigt. Nåja, vi hörs ju i alla fall. Och om nån nu faktiskt inte vill synas - så gör han/hon ju faktiskt knappast alls det! Tack mamma!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0