En kudd-kille och en klättrig katt

 
 
I dag åkte Erika och jag till Värnamo för
lite shopping. Främst till min nya säng,
så att jag skulle ha något att bädda med.
 
 
 
 
En latte-paus hann vi så klart med!
Och Erika passade på att gulla
med min kudde-kille.
 

 
När jag kom hem slängde jag ut sängen. Till Melvas fasa, skulle man ju kunna tro. Men det är
faktiskt ganska kul med ett annorlunda klätterträd upp till grannens balkong, verkade Melva tycka.
 
 
"Kom" sms:ade jag till Erika när lastbilen kommit och
föraren frågat "klarar vi det här tro?" och jag svarat "nej".
Tack för hjälpen, världens starkaste granne!
 
 
Det gick förvånande fort ändå, att få ihop allt. Fast för Melva var det naturligtvis en evighet av väntan och oro om det någonsin skulle bli av att få ha en säng igen. Bäddad och allt. Och efter all väntan borde man väl åtminstone fått en kartong att leka koja i och inte ett hav av onödig plast..! Tur att Melva glömmer och förlåter så snabbt...
 
 
 
Skruva, lyfta och putta, beklaga sig när det gick emot, jubla när det plötsligt
bara funkade och sucka lyckligt när man landade på sköna madrassen...
 
 
När allt var fixat och färdigt blev det filmkväll i sängen. Så tokigt.
Glass och kaffe och Melva som balanserade på kanten bakom kuddarna... Mycket tokigt.
 
 
Nu ska Melva och jag sova gott och länge!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0