Johannes ettårsdag - tårtan!

 
 
 
Här står jag med Siri innanför tröjan.
Det är ju så man gosar godast tycker
jag. Frågar man katten i fråga var hon
nog aningen för förvånad för att svara.
Frågar man min katt svarar hon som
hon brukar och suckar bara åt mig.
 
 
 
 
Något annat som är vansinnigt
gott är ju tårta! Och här har du
Johannes födelsedagstårta.
Det allra första sockersöta som
han fått smaka. Och det gick
hem. Jodå, han är nog allt en
liten åkerströmare ändå ;)
 
 
 
 
 
 
Va, varför får du leka med tändstickor för?! Nä, nu fattar jag ingenting. Vad orättvist.
 
Men istället slutade orättvisan att sötsaker bara är för vuxna och Johannes fick smaka sin första tårtbit!
 
  
 
 
När nästan alla gått kom mamma, pappa och Lovisa. Trötta efter långa resan från Grebbestad. Men Johannes, som borde vara ännu tröttare (efter tre försök och lika många vägran till sömn) var vaken och kunde ta emot några fler presenter.
 
 
 
Passande nog var en present en näpen natt-nalle, med kudde och nattmössa och allt. En annan var en mössa till Johannes.
 
 


 
 
 
Så var firande färdigt för denna gång.
Nästan.
För lite lite finns kvar. Min present.
Men den som väntar...
 
 
Grattis, lille vän ♥
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0