Min sängkamrat

Melva har alltid varit väldigt förtjust i sängen. Det är alltid fest och party när det bäddas nytt. Förutom att hon kanske tycker att det går liiite långsamt ibland. Hon kontrollerar att det går rätt till, inte slöas och tas onödiga pauser och glöms något. Men visst, överkastet kan ju få glömmas bort. Det är lakan och täcke som är viktigast. Fast, det är klart, kudden ska icke förringas heller (den är liksom bara sämsta platsen för kojbygge.)
 
Det kan inte bytas sängkläder för ofta och när det byts ska det gå fort! Och det är viktigt att får snabb tillgång till och gott om plats under täcket eller på kudden för kojbygge. Att man ibland råkar hamna inne i själva påslakanet, må så ske! Dessutom ska man när man så önskar få hjälp med kojbygget genom ett höjt knä under täcket... Bästa kojan ju! Där under ligger Melva alltid länge länge när det är nybäddat.
 
 
 
 
På kudden kan hon ligga och spinna mig till sömns och jag kan till och med få pussa några godnattpussar. Bara de inte blir för många, då flyttar hon genast till nattduksbordet eller tar en paus i fred borta i soffan. En stund. Ja, hon glömmer och förlåter så fort... Till sist brukar hon ändå oftast landa nere vid mina fötter eller intill min sida mot väggen till. Sällan får jag hålla om henne så där som jag så gärna vill. (Se bild nedan.)
Men det händer. Och när det händer är jag så tacksam att hon glömmer och förlåter så fort ♥
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0